Standardy w obsłudze klienta

Wprowadzenie narzędzi i standardów obsługi klientów zapewnia stałość oraz wysoki poziom obsługi klientów. Przyczynia się także to poprawienia spójności komunikacji oraz do standaryzacji obsługi, co z jednej strony prowadzi do podniesienia satysfakcji odbiorców, a z drugiej do podniesienia efektywności działań i optymalizacji nakładów na obsługę klientów.

Zdefiniowanie ról i możliwych dróg postępowania w każdej z możliwych do przewidzenia sytuacji w obsłudze klienta stanowi także doskonałą bazę do stworzenia programów szkoleń wprowadzających dla pracowników rozpoczynających pracę w dziale obsługi klienta.

Kluczowym elementem przy projektowaniu i wdrażaniu nowych standardów obsługi klientów jest zidentyfikowanie wszystkich punktów styku z klientami jak i wypracowanie kanonu postępowania w każdej możliwej relacji z klientem.

Kiedy znajduje zastosowanie:

  • Powstanie lub rozbudowa działów obsługi klienta
  • Fuzje i przejęcia
  • Wprowadzenie nowych produktów lub usług na rynek
  • Uruchomienie nowych kanałów komunikowania się z klientami
  • Firmy wdrażające systemy zachowania jakości typu ISO

Rezultaty:

  • Skrócenie czasu obsługi
  • Efektywna obsługa zapytań i reklamacji
  • Wyższa satysfakcja
  • Większa lojalność
  • Wyższa konkurencyjność – efekt referencyjny

Nawiguj do listy wszystkich usług >>


Jeśli jesteś zainteresowany tą usługą skontaktuj się z nami.

Imię i nazwisko*
Firma*
Stanowisko
E-mail*
Telefon*
* Pola wymagane
 
Poleć stronę