Proces obsługi klienta (Customer Relationship Process)

CRP stanowi jedno z najskuteczniejszych narzędzi konkurowania jakością. Polega na całościowym podejściu do oferowanych usług/produktów wraz z pełną analizą sposobu ich tworzenia i zapewniania.

CRP tworzony jest najczęściej w oparciu o szczegółowe badanie potrzeb i oczekiwań klientów w zakresie samej usługi/produktu oraz o analizę sposobu obsługi odbiorców i zasad współpracy z nimi.

Celem projektów CRP jest takie nastawienie organizacji, aby każdy jej pracownik i jednostka organizacyjna istotnie przyczyniała się do tworzenia i dostarczania usług lub produktów spełniających w jak najwyższym stopniu oczekiwania nabywców lub nawet je przekraczających.

CRP zapewnia zdobycie przewagi konkurencyjnej poprzez sposób obsługi i współpracy z klientami, zapewniając ich lojalność i wpływając na zwiększenie częstotliwości zakupów, a tym samym wyższe i stałe przychody oraz zyski.

Kiedy znajduje zastosowanie:

  • Wszystkie branże, szczególnie organizacje usługowe
  • Firmy stawiające na konkurowanie jakością oferowanych produktów i jakością obsługi jako czynnikami wyróżniającymi

Rezultaty:

  • Wzrost lojalności klientów
  • Wyższy wskaźnik satysfakcji klientów
  • Wzrost NPV (Net Present Value)
  • Wyższe zyski
  • Stałość przychodów
  • Większy udział w zakupowym rynku klienta
  • Większa powtarzalność zakupów

 Zobacz Business Case ilustrujący tę usługę:


Nawiguj do listy wszystkich usług >>


Jeśli jesteś zainteresowany tą usługą skontaktuj się z nami.

Imię i nazwisko*
Firma*
Stanowisko
E-mail*
Telefon*
* Pola wymagane
 
Poleć stronę