Diagnoza procesu sprzedaży

W sytuacji spadku sprzedaży bądź wyhamowania tempa wzrostu należy szczegółowo poznać i przeanalizować przyczyny takiego stanu. Prawidłowa diagnoza umożliwia podjęcie kroków zaradczych i kierunków działań koniecznych do odwrócenia negatywnych lub niepokojących tendencji. Analiza procesu sprzedaży obejmuje następujące elementy:

  • Planowanie/budżetowanie sprzedaży
  • Zasoby vs. aktywność
  • Aktywność vs. skuteczność (hit rate)
  • Segmentacja (docelowa grupa)
  • Kanały dotarcia
  • Oferta, jej składniki i przewaga konkurencyjna
  • Konkurencja
  • Produkt, cena, pozycjonowanie, promocja
  • Standardy działań sprzedażowych

Diagnoza procesu sprzedaży jest przeprowadzana w oparciu o sprawdzone, autorskie narzędzia badawcze takie jak:

  • Indywidualny wywiad ustrukturalizowany
  • Grupowy wywiad ustrukturalizowany
  • Wywiad kwestionariuszowy/Ankieta
  • Badanie internetowe
  • Analiza wyników / dokumentów zastanych

Kiedy znajduje zastosowanie:

  • Spadek sprzedaży
  • Fuzje i przejęcia
  • Faza przygotowania do wprowadzenia nowego produktu/usługi na rynek (feasibility study)

Rezultaty:

  • Obraz mocnych i słabych stron procesu sprzedaży
  • Jasne wytyczne co do kierunku podejmowanych decyzji (mapa zmian)

Nawiguj do listy wszystkich usług >>


Jeśli jesteś zainteresowany tą usługą skontaktuj się z nami.

Imię i nazwisko*
Firma*
Stanowisko
E-mail*
Telefon*
* Pola wymagane
 
Poleć stronę